מה עומד מאחורי ההיסטוריה של חנות הפרחים?

תוכן ענינים

מהו סחר בפרחים?

 שוק הסחר בפרחים הוא שוק רחב ידיים, שקהל היעד שלו הוא כמעט כל אחד מאיתנו וכולל בתוכו ייצור וטיפוח פרחים, גידול, עיצוב וסידור, שיווק ומכירה של פרחים. בישראל ישנם 350 מגדלי פרחים העוסקים בשיווק הסחורה לחנויות פרחים ברחבי הארץ המספקות זרי פרחים ללקוחות הקצה. אזורי גידול הפרחים המרכזיים בארץ הם בעיקר במרכז הארץ באזור השרון ועמק חפר וכן גם בדרום וצפון הארץ. 

חנות פרחים בדרך כלל עוסקת בייבוא פרחים מקומי וכן בשזירה, עיצוב וסידור זרי פרחים למטרות שונות. בדרך כלל בחנות פרחים ניתן למצוא גם כלי קיבול לפרחים כמו אגרטלים, סלים, וקערות וכן חומרים צמחיים אחרים, לעיתים נמצא מוצרים משלימים אחרים כמו זרים מתוקים, שוקולדים, יינות ואגרות ברכה. 

איפה ניתן לרכוש זרי פרחים? 

ניתן לקנות זרי פרחים בחלק מרשתות השיווק ומשתלות. בסופי שבוע וחגים נמצא סוחרי זרי פרחים בתחנות אוטובוס ברחבי הארץ. בשנים האחרונות ניתן לראות מגמת עלייה בשיווק זרי פרחים בבתי קפה בוטיקים ואפילו ניתן להזמין פרחים אפליקציית השליחויות "Wolt".

 האופציה הטובה ביותר היא רכישת פרחים בחנות פרחים המתמחה בשמירה על טריות הזרים, בשינוע נכון שלהם למשלוח והתאמתם לצרכי הלקוח כמו למשל "עלי דפנה"- חנות פרחים ברמת גן הממוקמת ברחוב ארלוזורוב 81, בעלת צוות מנוסה ומיומן. 

עם פרוץ משבר הקורונה הרבה בעלי חנויות פרחים נאלצו להתאים את עצמם למצב ולפתוח חנות פרחים אונליין לצורך הדוגמה, כדי להמשיך להתפרנס, חנות פרחים בחולון החליטה לפתוח בזמן הסגר חנות אינטרנטית ולשווק את זרי הפרחים שלה אונליין. גם חקלאים רבים נפגעו כתוצאה מהמשבר הגלובלי בעיקר בפן הייבוא והייצוא של פרחים. כדי להמשיך להתפרנס, פתחו גם הם חנויות פרחים אונליין וממשיכים עם זה גם בזמן התאוששות מהמשבר.

כל מה שצריך לדעת על שזירה: 

חנויות פרחים משתמשות במגוון סוגי פרחים שונים לשזירת זרי פרחים עשירים ומגוונים. איך עושים את זה נכון? 

תחילה בפרחי קטיף הנושאים עליהם תפרחת. ניתן להשתמש בסוג אחד של פרחים ולייצר זר אחיד כמו למשל זר ורדים לבנים, הידעת? ורדים נחשבים פרחים במעמד מיוחד בתוך קבוצת פרחי הקטיף.

 כמו כן, ניתן גם להשתמש במגוון סוגי פרחי קטיף וכך ליצור קבוצה הרמונית של סוגי פרחי קטיף שונים בצבעים מגוונים או בצבע אחיד.

אל הזר נוסיף ענפים ירוקים מסוגננים וניצנים שעתידים לפרוח, הם ידגישו את הצבעים של הפרחים שכבר פתוחים ויעשירו את נפח הזר. נוסיף כמה "פילרים" כמו למשל גיבסניות לבנות או צבעוניות כדי לייצר סגירה הרמונית לכל המרכיבים וניתן את הטאצ' הסופי.

זרי פרחים בשוק החברתי והעסקי 

לעסקי הפרחים יש חלק גדול בשוק החברתי וכן בשוק העסקי. אנחנו נראה סידורי פרחים כמעט בכל קבלת פנים של כנס עסקי, זרי פרחים יופיעו בעמדות קבלה של חברות עסקיות, פרחים טריים יהוו חלק מעיצוב באולמות אירועים כמו למשל עיצוב חתונות וכן זרי כלה. כמו כן, לפרחים יש חשיבות גם בשוק החברתי. זר פרחים זו המתנה הנצחית שתמיד נכונה בין בני זוג, חברים, בני משפחה וקולוגות, ובעזרת משלוחי פרחים יכול השולח  להביע או לעורר רגש מסוים. 

חנות הפרחים, עלי דפנה

האם ידעת מהם הרגשות שניתן להביע באמצעות צבעי משלוחים הפרחים?

פרחים לבנים- פרחים לבנים הם תמיד נכונים. מאחורי הצבע הלבן עומדים סמלים של בתוליות, טהורות ותמימות, אמת ונאמנות ולכן הם נפוצים בזרי כלה וכמו כן משלוח פרחים בין חברים או קולוגות או לחילופין כסידור פרחים לאירוע. 

פרחים ורודים- פרחים ורודים משתלבים עם הסמליות של בתוליות ותמימות שבפרחים הלבנים ובעיקר בפן של אהבה צעירה וטהורה. נפוצים במשלוח פרחים רומנטי כדי לציין אירועי אהבה בין זוגות. 

פרחים צהובים- פרחים צהובים מסמנים גם הם אהבה, אבל סוג אחר של אהבה. מתאים לשימוש במשלוח פרחים בין אם ובת, בין אב ובן, בין חברים. צהוב הוא צבע חם המשדרים אהבה עזה, ידידות גדולה ונאמנות. 

פרחים ירוקים- מסמלים חיבור לטבע, יציבות וחזרה לקרקע כמו כן הירוק הוא צבע שמסמל בריאות איתנה ונעוריות. זר פרחים היא מתנה נהדרת מהטבע ולכן כמעט בכל זר פרחים נמצא את הצבע הירוק. 

פרחים סגולים- סגול הוא צבע שמסמל יוקרה מלכותיות, יצירה פריון הפרחים הסגולים משדרים קלילות, חדוה והגשמה שיתאימו בכל זר פרחים. 

פרחים אדומים- כמו הצבע האדום שמזוהה עם חום, תעוזה וחיים, כך גם הפרחים האדומים. הפרחים האדומים נפוצים במשלוח פרחים בין בני זוג כדי לסמל תשוקה, אהבה ומשיכה.

ההיסטוריה של שוק הסחר בפרחים, של חנויות פרחים בעולם ובארץ, החלופות העכשוויות של חנות פרחים וכמו כן התורה השלמה שעומדת מאחורי סידור ושזירת פרחים מרתקת אותנו כל יום מחדש. מזמינים אתכם להגיע לבקר אותנו ב"זרי דפנה", חנות פרחים ברמת גן המתמחה בזרי פרחים טריים ואיכותיים.

דילוג לתוכן