מדוע עדיף לקנות פרחים על פני תכשיטים?

תוכן ענינים

אנחנו נמצאים בעידן בו האינטרנט סוגר עלינו מכל כיוון. את העובדה הזו דואגים לנצל תאגידי המדיה במטרה לשווק לנו מוצרים בכל רגע ובכל זמן. פרסומות צצות לנו כמעט עם כל כניסה לאתרי האינטרנט או תוך כדי שאנחנו משתמשים באפליקציות. האלגוריתמים החכמים יודעים להתאים את המוצרים לטעם האישי שלנו, מה שמפתה אותנו ליפול במלכודת ולהשתכנע לרכוש מוצרים מסוימים, בין אם אנחנו צריכים אותם ובין אם לא. 

התופעה הזו מתרחשת גם במצב בו אנחנו מחפשים לקנות מתנה לאדם קרוב. מספיק שנחפש בגוגל רעיונות למתנה בשביל שכל הפרסומות החדשות שיצוצו לנו מעתה ואילך ירתמו לסייע לנו במטרה החדשה. 

אם טווח הכסף שאתם מוכנים להקדיש עבור רכישת המתנה מסתכם במאית אחת או שתיים, כדאי לכם להעדיף זרי פרחים מושקעים על פני תכשיטים זולים. הנה כמה סיבות:

, עלי דפנה

עוד תכשיט לאוסף, ומה עכשיו?

לאדם ממוצע בדור שלנו יש הרבה יותר חפצים ממה שהוא צריך. מבחר הסחורות, המחיר הארטקיטיבי והרווחה הכלכלית שאנשים נהינים ממנה בימינו היו בעבר נחלתם של העשירים ביותר. מי מאיתנו לא מצא את עצמו הולך לאיבוד בין כל פריטי אופנה והתכשיטים שהוא צבר במהלך השנים? בסופו של דבר, אנחנו משתמשים רק במקבץ קטן מהפריטים שיש לנו, והשאר נחים על המדף עד שהם במקרה הטוב נמסרים ובמקרה הרע נזרקים. 

להתנהלות הזו, כשהיא מנת חלקם של הרבה אנשים בו זמנית, יש השלכות אקולוגיות. תהליכי הייצור צורכים כמות אנרגיה גדולה, וכמובן, אין ייצור אנרגיה בלי זיהום. כשאנחנו קונים כמות גדולה של מוצרים, יותר מאשר מה שאנחנו באמת צריכים, אנחנו לוקחים חלק בהגדלת הביקוש של הסחורה, מה שמביא לצריכת אנרגיה גדולה יותר. 

פרחים מנגד, הם מוצר מתחדש. אמנם חיי המדף שלהם קצרים, אך הייצור שלהם לא גורר זיהום סביבתי. המחווה הקלאסית של זר פרחים מלבלב היא לא פחות מכובדת או חגיגית מאשר עוד תכשיט פשוט.

לא רק קלישאה – אושר אמיתי לא נמצא בחומר, אלא ברוח

הרבה אנשים יכחישו אם נאמר להם שהרצונות שלהם לרכוש חפצים מסוימים, נובעים מהסטטוס שהחפצים האלו מסמלים, יותר מאשר מטרת השימוש בהם. עם זאת, זו האמת. כששעונים, תכשיטים ובגדים ממותגים מכתיבים את הרצונות שלנו סביר להניח שהאושר לא יהיה בדיוק מנת חלקנו. תמיד נהייה עסוקים ברכישת הדבר הבא שיספק אותנו, וכך האושר הופך להיות לא רק רגעי, אלא תלוי בגורמים חיצוניים. 

פרופסור דן אריאלי, מומחה לכלכלה התנהגותית, פתח לנו את העיניים והצטרף לרעיונות שעולים בשנים האחרונות על ידי שורה של הוגים המדברים על סוגיית הצריכה והאושר. לדעת דן, זר פרחים הוא תמורה טובה לכסף. הוא מצביע על כך שהרכישה, ההענקה שלו, ובעיקר קבלת הפידבק החיובי מהמקבל מביאה אותנו לצבור חוויות חיוביות שיקרבו אותנו אל האושר. מנגד, צבירת חפצים ומירוץ אחרי נכסים חומריים מרחיקים מאיתנו את האושר.

לא צריך לצאת מהבית בשביל לקנות מתנה

בעוד שקנייה של תכשיט מצריכה לסוע אל החנות, לבחור תכשיט, לשלם, לחזור הביתה עם הרכש, ורק אז למסור אותו לבעל השמחה, להזמין משלוח פרחים הוא דבר שאפשר לעשות בקליק. חנויות פרחים שונות ברחבי הארץ מציעות רכישה ומשלוח פרחים לבית של הנמען שתבחרו, הכל דרך אתר האינטרנט ובלי צורך לצאת מהבית. עלי דפנה היא חנות פרחים ברמת גן שמציעה משלוח פרחים בתל אביב והסביבה, ומציעה מגוון גדול של זרים לכל אירוע.  

עלי דפנה – הזמנת פרחים במרכז הארץ

עלי דפנה הם עסק עם ניסיון עשיר בתחום הפרחים, כבר יותר מ-30 שנים שבעלי העסק פועלים במרץ ושמים דגש גדול על שירות מקצועי, פרחים טריים ואיכותיים ועיצובים ייחודיים ומרגשים. תוכלו למצוא אצלנו זר פרחים לכל אירוע ולבצע הזמנות פרחים לבית הנמען באזור תל אביב והסביבה.

, עלי דפנה
דילוג לתוכן