כל הטיפים לשמירה על צמחים או זרי פרחים שקיבלתם במתנה

תוכן ענינים

פרחים וצמחים הם תוספת יפהפייה לכל בית. הם מעניקים יופי, צבע, רעננות ואווירה נעימה. אך כדי ליהנות מהם לאורך זמן, חשוב לטפל בהם כראוי.

אם קיבלתם במתנה או רכשתם לעצמכם עציץ יפה או סידור פרחים מלבלב וברצונכם לשמור עליהם לאורך זמן, הגעתם למקום הנכון.

אספנו עבורכם את כל הטיפים השווים לטיפול בצמחים ובפרחים באופן עצאי בבית.

איפה ממקמים וכמה משקים?

אז הגיע לידיכם צמח משגע ולא תמיד ברור לכם מה הסוג שלו או איך מטפלים בו. הנה כמה כללי אצבע שמתאימים לרוב הצמחים והפרחים.

מיקום: פרחים וצמחים זקוקים לאור, אך לא לקרינת שמש ישירה. מיקום טוב עבור פרחים בבית הוא מקום מואר אך לא חשוף לשמש ישירה. מקום בסלון צמוד מרפסת יכול להיות מקום נהדר.

, עלי דפנה

צמחים:

השקייה: חשוב להשקותם כאשר האדמה די יבשה למגע. השקיית יתר עלולה לגרום לריקבון השורשים, ולהביא לנבילת הפרחים. אם האדמה לחה, עדיף שלא תשקו שוב. בדקו בכל יום את מצב האדמה והשקו כאשר האדמה מרגישה לכם די יבשה.

מזון: מומלץ להוסיף למים מזון מיוחד לפרחים, פעם בשבועיים עד שלושה. מזון זה מספק לפרחים את החומרים המזינים הדרושים להם לגדילה ולפריחה. את המזון ניתן למצוא בחנויות פרחים שונות.

פרחים:

החלפת מים: במקרה של זר פרחים, חשוב להחליף את המים באגרטל מדי יומיים עד שלושה. מים מלוכלכים עלולים לגרום לריקבון הפרחים ויהיה ממש חבל לזרוק את הזר לפח. דאגו למים נקיים וטריים לזר היפה שלכם.

חיתוך הגבעולים: לפני שמכניסים את הפרחים לאגרטל, מומלץ לחתוך את הגבעולים בזווית של 45 מעלות. חיתוך זה מסייע לפרחים לקלוט יותר מים.

, עלי דפנה

חשוב לדעת – מה לא עושים?

אם עד עכשיו דיברנו על מה עושים עבור הפרחים והצמחים שלכם, חשוב לדעת גם מה עדיף שלא לעשות כדי לתת להם צ'אנס לחיים ארוכים יותר.

הימנעו ממגע עם פריחה סגורה: בזר, פריחה סגורה מעידה כי עדיין לא הסתיים תהליך ההבשלה שלו, ויכול להינזק ממגע. בצמח, עלים רכים מסמנים כי טרם טרם הבשילו ומגע ישיר בהם עלול לגרום להם נזק.

הרחיקו את הפרחים מהמזגן או מתנורי חימום: זרמים חמים עלולים לגרום לפריחה להירקב.

הימנעו מהצבת הפרחים במקומות חשופים לתנודות חזקות: תנודות חזקות עלולות לגרום לפרחים להינזק על ידי שבירת גבעולים, נפולת תפרחת ועוד.

, עלי דפנה

אנחנו תמיד ממליצים

עולם הצומח הוא בהחלט חי. חי במובן של הצומח, אבל הבנתם למה אנחנו מתכוונים. ולכן, חשוב להתייחס אליו בהתאם.

הנה כמה המלצות שתמיד טוב לזכור:

הקשיבו לצמחים שלכם: 

צמח בריא יראה בריא. אם אתם רואים סימנים של בעיה, כגון עלים צהובים או יבשים, עליכם לנקוט בפעולה כדי לפתור את הבעיה. בדרך כלל מדובר במיקום לא נכון ללא אור או מקום חם ויבש מידי.

למדו על סוגי הצמחים שאתם מגדלים: 

אם הספקתם להתאהב בצמח שלכם, כדאי שתלמדו עליו קצת. כל סוג צמח דורש טיפול מעט שונה. חשוב ללמוד על הצרכים הייחודיים של כל צמח שאתם מגדלים. לפעמים, עוד לפני שמכירים, המלאכה נראית רבה. לרוב, מגלים שהשד לא כל כך נורא והתוצאות? שוות את זה לחלוטין.

השקיעו בציוד מתאים: 

ציוד מתאים יכול לעזור לכם לטפל בצמחים שלכם בצורה טובה יותר. לדוגמה, אגרטלים באיכות טובה יעזרו לשמור על פרחים רעננים יותר זמן רב יותר. לצמחים, דישון והחלפת גודל כלי בהתאם לצמיחתו יכולים לסייע לו לצמוח במלוא תפארתו.

, עלי דפנה

הזמנות פרחים ממקום שמבין עניין

אחרי כל הטיפים, ייתכן שעלה בכם הצורך לרכוש לעצמכם עציץ לסלון או למשרד, או לפנק חבר קרוב אן בן משפחה בתכשיט הביתי המופלא, אנחנו לגמרי מבינים.

במקרה כזה, חשוב מאוד שתבחרו נכון. בסופו של יום, יש לא מעט משתלות וחנויות לעולם הצומח, אך לא כולם באותה הרמה הן בהבנה והן במכשור החשוב כמו מקררי ענק לאחסון נכון וראוי של הצומח.

אם אתם חדשים בתחום או פשוט לא מצאתם את המקום הטוב ביותר למשימה, נשמח להציע עצמנו בפניכם. אנחנו עלי דפנה, מתמחים בעולם הצומח מזה שנים רבות, בעלי מכשור מקצועי וטכנולוגי לשימור ותחזוקת כלל הפרחים והצמחים שלנו, מה שהופך אותם לבריאים, רעננים, טריים ויפים במיוחד.

מוזמנים אלינו לחנות בכל עת. ואם אין לכם זמן, זה גם בסדר. אנו מציעים משלוחי פרחים במרכז הארץ. משלוח פרחים תל אביב, גבעתיים, רמת גן ועוד.

דילוג לתוכן