חנויות הפרחים היום – פנינו לאן?

תוכן ענינים

חנות פרחים היום היא הרבה יותר מרק חנות פרחים. מבחר הפרחים הרחב לצד מבחר דרכי השזירה והעטיפה דואגים שתהייה דרך להתאים זר פרחים לכל אירוע, וצי של שליחים עומד בכוננות מתמדת כדי למסור כל הזמנה. לפי המגמה הניכרת בענף כיום, בעלי עסקים רבים שואפים לייצר מבחר מוצרים גדול ככל הניתן, בשאיפה להציע מתנות שיהלמו גם את הטעם של אלו שהם לא חובבים גדולים של פרחים. כן, זה בהחלט עידן זוהר לענף הפרחים – הכל הפך להיות נגיש, מהיר, ושופע. 

ההיסטוריה של מגדלי פרחים בישראל

שרשרת הייצור של ענף הפרחים בישראל עבר תמורות נרחבות מאז קום המדינה. מספר מגדלי הפרחים כיום עומד על כ-300, לעומת מספר עצום של 22,000 מגדלי פרחים שפעלו בארץ בשנות ה-70. אחת הסיבות לצמצום זה הוא התכנסות הדרגתית אל השוק המקומי. 

בשנות ה-70 ענף הפרחים הישראלי התבסס בעיקר על יצוא לאירופה, בין היתר משום שהאקלים החם של ישראל סייע למגדלי הפרחים בארץ להינות מיתרון עסקי נכבד – שליחת פרחים קיציים למדינות קרות. באותן השנים, הביקוש לפרחים בשוק המקומי היה נמוך, והסחורה הטובה נשלחה לחו"ל. 

את רגליה של ישראל בשוק האירופי דחקו אט אט מגדלי פרחים ממדינות אפריקה ודרום אמריקה, שגם בהן מזג האוויר מתאים לגידול פרחים, אולם עלויות כוח האדם והמים נמוכות יותר ביחס לישראל. מגדלי פרחים בסדר גודל קטן בישראל נאלצו לסגור את העסק או להחליף את גידול הפרחים בגידול פירות וירקות, ומגדלי ישראלים שכבר היו חזקים טרם המשבר, הכו את שורשיהם עמוק יותר בענף הפרחים הישאלי. 

למרות כל התהפוכות, שקיעתו של שוק הפרחים לא הביאה לקריסתו. כבר באמצע שנות ה-90, נראתה צמיחה בשוק הפרחים המקומי. אפשר לזקוף חלק ממנה לעלייה הגדולה ממדינות בריה"מ לשעבר, שהכניסה לארץ מספר גדול של אנשים המחזיקים בתרבות הרואה את הערך שבפרחים. כיום, מומחים בשוק הפרחים בישראל מצביעים על כך שיש כיוון חיובי מסוים בענף, שכן שטחי הגידול הקיימים התרחבו לאורך השנים, ולא זאת בלבד אלא שגם בשנתיים האחרונות נוספו כמה עשרות של מגדלים חדשים. 

פרחים בוולט? זוהי שנת 2023

יש משהו בעידן שלנו אי אפשר לארוז ולשלוח? היום כבר אין צורך לפקוד את חנויות הפרחים, לרכוש זר פרחים ולדאוג שהוא ירטיב את המושב האחורי של האוטו. מרבית חנויות פרחים בישראל החלו להבין את הצורך של הלקוחות ואת הכיוון אליו הולך השוק קמעונאי, והן מציעות אתרי אינטרנט לרכישה נוחה ותזמון משלוח פרחים לביתו של בעל השמחה. 

גם וולט קפצו על ההזדמנות, והחלו לספק שירותי משלוח פרחים עבור חנויות פרחים במספר אזורים בארץ. להזמין משלוחי פרחים מעולם לא היה קל כמו היום. בעולם בו הזמנת פרחים מתרחשת בקליק, אופי העבודה של בעל העסק הופך להיות מהיר יותר, והזמן שבעבר הוקדש למענה ללקוחות בחנות נחסך. 

, עלי דפנה

עלי דפנה – בית ישראלי של פרחים ברמת גן

עלי דפנה היא חנות פרחים ברמת גן בעלת מוניטין באזור המרכז. הפרחים שלנו נקטפים ונשמרים במקצועיות ובמסירות המאפיינת בעלי עסק שהם גם מומחים בתחום הפרחים. אנחנו שמים דגש גדול על איכות וטריות הפרחים, ולוקחים ברצינות רבה את הסגנון הייעודי ואת מטרת הזר כשאנחנו ניגשים למלאכה המדהימה של סידורי פרחים. אנחנו מציעים הזמנות פרחים באינטרנט עבור כל מטרה, החל מזרי כלה, זרים לימי הולדת, ועד גינות תבלינים, קקטוסים ושתילים ייחודיים ומעניינים. 

אנחנו תמיד אוהבים לומר שאנחנו הרבה יותר מחנות פרחים. לצד הפרחים, אנחנו מציעים מגוון מארזים מפנקים המכילים טעמים עשירים של יינות, ריבות וממרחים שכולם מוצרי איכות. כך שאם אתם מחפשים לפנק מישהו שפרחים הם לא הקאפ אוף טי שלא, תוכלו להתמצא בחנות שלנו גם כן.

, עלי דפנה
דילוג לתוכן