זר ורדים – הרבה יותר ממחווה רומנטית

תוכן ענינים

מעטות הנשים שלא עולה חיוך על פניהן כאשר זר ורדים מושט לעברן. יש משהו במחווה הרומנטית הזו שמצליח לפנות ישר לרגש שלנו. יש שיגידו שמדובר בקלישאה, אך בין אם מדובר בקלישאה ובין אם לא, זר ורדים הוא ללא ספק דבר בעל אופי על-זמני. אמנם, האם זר ורדים הוא הרבה יותר מאשר מחווה רומנטית? האם השורשים לרגשות החיוביים של נשים בתגובה לזר הורדים נעוצים בכלל במקום אחר? מחקר שנערך באוניברסיטה ביפן חושף בפנינו ממצאים מעניינים על ההשפעה של זרי ורדים ריחני על נשים. 

במחקר השתתפו 19 נשים בתחילת שנות העשרים לחייהן, שהחוקרים חשפו אותן באופן מבוקר לניחוח של זר ורדים בזמן שפעילות הלב שלהן נוטרה, והתוצאות היו מפתיעות. הממצאים הראו שניחוח של ורדים טריים גרמו לעלייה בפעילות המערכת העצבית הפאראסימפתטית. מערכת העצבים הפאראסימפתטית היא תת-מערכת של מערכת העצבים האוטונומית. היא אחראית לפעולות הרגעה ושימור כשהגוף נמצא במנוחה. בנוסף, היא אחראית על האטת פעולות גופניות בעת לחץ או מצבים מאיימים על מנת לאפשר לגוף להגיב כראוי. 

הנשים שהששתתפו דיווחו על עלייה בתחושות סובייקטיביות של "נוחות" ו"טבעיות". כלומר, המסקנה של המחקר הייתה שההשפעה של זרי הורדים על נשים שנבחנו הייתה חיובית, והעבירה מסר של רוגע גם לגוף, וגם לנפש.

, עלי דפנה

הורד בו נעשה שימוש במהלך המחקר שייך לזן בשם Rouge Royal, זן חדש שנוצר בשנת 2,000 ומאופיין בנינוח חזק במיוחד. החוקרים העלו את החשיבות שבחזרה על הניסוי עם זנים שונים של ורדים, על מנת לבחון אם גם הם בעלי השפעה חיובית על הגוף והנפש. 

לסיכום, המחקר מראה לנו שהכוח הטמון בזר ורדים הוא הרבה יותר גדול ממה שאי פעם הערכנו. מסתבר, שהתגובה החיובית של נשים לזר ורדים לא נובעת מתחושת ההוקרה או מהתרגשות מהכוונה האישית, אלא ממש מהניחוח של הזר. מדובר בתגובה פיזית נפרדת לגמרי מהפאן החברתי, הניחוח משפיע לטובה על הגוף ועל המצב הפסיכולוגי בו נשים שרויות. 

כשחושבים על זה, מדובר בתופעה מעניינת במיוחד. כשאנחנו מעוניינים לשמח אדם קרוב באמצעות מתנה אנחנו באופן לא מודע מכוונים למתנה שתשפיע לטובה על המצב הפסיכולוגי שלו – באמצעות תכשיט, שעון, עוגה, בגד חדש שיקלע לטעמו. כל אלו לעולם לא מכוונים להשפיע לטובה על המצב הגופני של האדם הקרוב לנו, שכן המצב הגופני נמצא רחוק מתחום ההשפעה של כל מתנה, כך חשבנו לפחות. אמנם, המחקר מראה לנו שיש בכוחן של מתנות מסוימות, כמו זר ורדים, להשפיע על הגוף בצורה רב מערכתית. לכן, בפעם הבאה שאתם מתלבטים איזו מתנה לקנות לאישה קרובה, דעו שזר ורדים היא בחירה שעושה טוב על הלב, תרתי משמע. 

, עלי דפנה

עלי דפנה – חנות פרחים ותיקה באזור תל אביב והסביבה

כל חנות פרחים שמכבדת את עצמה מציעה זרי ורדים. מדובר בזר הכי קלאסי, ולא נגזים אם נאמר שהוא נולד ביום שבו נולדה הרומנטיקה. עלי דפנה היא חנות פרחים ברמת גן שמציעה משלוח פרחים בתל אביב והסביבה. בחנות של עלי דפנה תוכלו למצוא זר פרחים לכל אירוע, החל מזרי כלה, זרים ליום הולדת, זרים ליולדת, וגם שוקולדים, מתנות ומארזים מפנקים לאנשים שאוהבים מתנות עם אופי פונקציונלי יותר. הפרחים שלנו מגיעים בצורות עיטוף ועיצוב שונות לבחירתכם, בין אם בצלופן, באגרטל או בארגז יחד עם פינוקים נוספים.

אנחנו שמים דגש על סידורי פרחים אלגנטיים, זרי פרחים ייחודיים וכמובן פרחים טריים כדי שהזר יחזיק מעמד כמה שיותר זמן. אנחנו מציעים הזמנות פרחים לבית הלקוח או לבית יקיריו דרך אתר האינטרנט שלנו, המאפשר רכישה נוחה ומאובטחת. עם עלי דפנה, להזמין משלוח פרחים מעולם לא היה קל יותר!

דילוג לתוכן