קיבלתם זר פרחים? כך תשמרו עליו לאורך זמן

תוכן ענינים

זר שופע הוא אחת המתנות האהובות ביותר לאורך שנים. עלי הכותרת הצבעוניים, הניחוח המרגיע והמראה הקסום יוצרים יחד יצירת אומנות שכולה טבעית, יפה ומאירה את הסביבה בה היא נמצאת. כן, כולנו אוהבים את הפריחות היקרות הללו סביבנו אך מתעצבים כשהן קמלות אט אט. 

ובכן, זה חלק מהייעוד שלהם, כך שפרחים חדשים יוכלו להחליף אותם. עם זאת, ישנן דרכים ספציפיות באמצעותן תוכלו לגרום לכל יחידה המרכיבה את הזר לחיות זמן רב יותר. 

אז, כדי לעזור לכם לשמר את האווירה הקסומה שהזר מביא עימו לפרק זמן ממושך, נחלוק אתכם כאן כמה טיפים פנימיים כיצד לבצע חיתוך גבעולים לשמירה על הזר טרי במיוחד.

קצצו את הגבעולים

זר פרחים, עלי דפנה

אז, השלב הראשון והחשוב ביותר הוא לכרות את גבעול הפרח. לא לא! לא את כולו, אלא כסנטימטר אחד מתחתיתו בזווית של 45 מעלות בעזרת מספריים חדים. 

על ידי חיתוך בדרך זו, הגבעול ישמור על צורתו והפרח יספוג יותר מים. אם קניתם את הפרחים שלכם מחנות פרחים טובה, כנראה שהגבעול כבר קצוץ. במקרה זה, ההמלצה היא לחדש את החיתוך כל יומיים-שלושה. 

גיזמו באופן קבוע

לכל חובבי הצמחים והפרחים, הדבר ברור מאליו. עבור החובבים החדשים, נסביר במהירות; גיזום הוא פעילות שבה אתם מנתקים את כל החלקים הנוספים או המתים של הצמח כך שיגדל טוב יותר ושלא יאונה לו כל רע. 

עכשיו, החלקים הנוספים החיים בצמח (כמו עלים נלווים על הגבעול) לא ממש פוגעים בו, אבל החלקים המתים יכולים בהחלט לפגוע בשאר הצמח ולגרום לו להתייבש הרבה יותר מהר. לכן, ישנה חשיבות עליונה לגיזום באופן קבוע.

דאגו למקור מים

זר פרחים, עלי דפנה

כולנו יודעים שמים חשובים לצומח, אבל לפרחים האלה החשיבות עולה ברמת הדחיפות כיוון שהם רחוקים מכל מקור תזונתי כדי לשמור על טריותם וחייהם. 

לכן, אל תשאירו את הפרחים מחוץ למים לאורך זמן; למעשה, נסו להכניס אותם לאגרטל ברגע שקיבלתם אותם.

אפילו אגרטל זמני יעשה את העבודה עד שתגיעו הביתה או שתמצאו את האגרטל המושלם עבורם. כמו כן, החליפו את המים כל יומיים והשתמשו במים בטמפרטורת החדר כדי לשמור על טריות לאורך זמן.

הרחיקו מחום

הפרחים רגישים ועדינים, לכן הם אינם יכולים לסבול חום קיצוני.

יש אנשים שחושבים שפרחים זקוקים לאור ישיר כדי להחזיק מעמד לאורך זמן, ובמקרה הזה, הם לא יכולים לטעות יותר. 

החום יהרוס את הצמח וישרוף את כל עלי הכותרת היפים שלו. למרות שפרחים אכן זקוקים לקצת אור, אנו מציעים לשמור אותם במקום כלשהו עם אור עקיף ואווירה קרירה, לדוגמא: ליד חלון.

פרח בריא אוכל טוב

זר פרחים, עלי דפנה

לא הרבה אנשים יודעים את זה, אבל גם צמחים זקוקים לאוכל. אם אתם מחפשים דרכים לשמור על פרחי הזר שלכם חתוכים וטריים במיוחד, כדאי שתכירו את האוכל האולטימטיבי לפרחים.

המתכון להכנתו די פשוט! מזון הפרחים כולל שלושה מרכיבים עיקריים: סוכר להזנת הפרחים, חומצת לימון המסייעת לפרח לספוג תזונה מהר יותר ולשמור על רמת pH נמוכה ולבסוף אבקה אנטיבקטריאלית. 

להכנת מזון פרחוני משלכם, קחו מעט סוכר מזוקק וערבבו אותו עם אקונומיקה שקופה או סוג של ג'ין או וודקה, ולבסוף הוסיפו טבלית ויטמין C כתושה או מיץ לימון. שופכים את התערובת למים המתוקים בזמן החלפת המים באגרטל, ואתם מוכנים לצאת לדרך.

זר פורח הוא אחד הדברים הנפלאים ביותר שיש בכוכב הלכת היפה שלנו, ועכשיו יש לכם את הכלים לשלוח ולקבל זרים ולשמור עליהם לאורך זמן. פריחה מהנה!

דילוג לתוכן